KOMERCIJALNI UVJETI I ZAHTJEVI KOJI SE UREĐUJU NA UGOVORNE ODNOSE KUPNJE I PRODAJE PLEMENITIH INVESTICIJSKIH METALA NA WWW.ZLATOKUCI.HR (u daljnjem tekstu "OU")

Članak I.

1. Ovi Opći uvjeti pokrivaju kupnju proizvoda na web stranici www.zlatokuci.hr (u daljnjem tekstu "eshop"). Prodavatelj robe navedene u e-trgovini je Gold2Home BV, sa sjedištem u Bruxellesu, Congreesstraat 37, Belgija, registarski broj 0799234468, matični broj: BE799.234.468.

2. Opći uvjeti (OU)  uređuju odnose između operatora i prodavatelja s jedne strane i kupca s druge strane. Svi ugovorni odnosi sklapaju se u skladu s pravnim sustavom Belgije.

3. Cijena plemenitih metala i njihovih proizvoda navedenih u e-trgovini ovisi o cijenama tih metala na međunarodnim robnim burzama i vrijednostima tečajeva. Prema europskim zakonima, ne postoji zakonsko pravo na povrat ili otkazivanje narudžbe za zlato, srebro, platinu, paladij ili rodij nakon što su ovi proizvodi podložni fluktuacijama cijena na financijskim tržištima koja su izvan naše kontrole.

Članak II.

1. Kupac može izvršiti narudžbu putem e-trgovine dodavanjem u košaricu, a zatim potvrdom narudžbe.

2. U slučaju narudžbe kupca putem e-trgovine, narudžbenica zajedno s OUP-om i privolom za obradu osobnih podataka, postavljena na ovoj web stranici, predstavlja prijedlog za sklapanje kupoprodajnog ugovora. Narudžba je obvezujuća i kupoprodajni ugovor je sklopljen u trenutku potvrde dugmeta "Obvezujuće potvrđujem narudžbu uz obvezu plaćanja i time fiksne cijene" te se ne može otkazati.

3. Prodavatelj će na e-mail adresu koju je naveo kupac poslati potvrdu o primitku obvezujuće narudžbe (zaključene u kupoprodajnom ugovoru) s uputama za plaćanje kupoprodajne cijene. Plaćanje kupoprodajne cijene u slučaju virmana je 48 sati od sklapanja kupoprodajnog ugovora (potvrda narudžbe od strane kupca kao obvezujuća).

4. Prodavatelj i kupac se mogu telefonski ili e-mailom dogovoriti o načinu kreiranja narudžbe ili njezine podmirenja i drugačije od ovih OU.

5. Mjesto isporuke robe je adresa koju je kupac naveo u narudžbi. Kupac također ima mogućnost osobnog preuzimanja robe u prostorijama prodavatelja; ta činjenica mora biti naznačena u nalogu.

6. Kupcu se daje trenutna cijena u obrascu za narudžbu na e-trgovini. Cijena u obrascu ponude vrijedi najviše 60 minuta od njezinog utvrđivanja. Ukoliko je narudžbenica poslana nakon isteka roka valjanosti kupoprodajne cijene, kupac se prije slanja automatskom porukom obavještava o promjeni kupoprodajne cijene, a kupcu se daje mogućnost ponovnog slanja narudžbenice ili otkazivanja iste bez bilo kakva kazna.

7. Nakon slanja narudžbe, prodavatelj ima pravo izvršiti telefonsku provjeru narudžbe, što ne utječe na zaključenje ugovora, ali prodavatelj ima pravo odustati od ugovora u slučaju neuspješne provjere (vidi članak VII. stavak 3. točka h) Općih uvjeta).

8. Prodavatelj ima pravo odustati od ugovora prije primitka uplate kupoprodajne cijene ako se cijena plemenitih metala i proizvoda od njih ili vrijednost tečaja CZK/EUR ili kombinacija obojega promijeni za više od 5% od trenutku narudžbe u usporedbi s cijenom navedenom u obrascu ponude u trenutku predaje narudžbe.

Članak III.

1. Prodavatelj više puta tijekom dana formira cijenu robe ovisno o kretanju cijena na međunarodnim robnim i deviznim tržištima. Aktualne cijene metala i tečajevi o kojima ovisi cijena robe navedeni su u zaglavlju e-trgovine.

2. Kupac je dužan platiti kupovnu cijenu u roku od 48 sati od potvrde narudžbe od strane kupca u slučaju bezgotovinskog prijenosa ili na dan kada prijevoznik odabran u narudžbi ponudi kupcu preuzimanje netaknute pošiljke dana pouzećem, ili svaki drugi dan kada je netaknuta pošiljka pohranjena na mjestu dostave prijevoznika za preuzimanje.

3. U slučaju da se kupac s prodavateljem dogovori o plaćanju tek po primitku robe, prodavatelj ima pravo u svakom trenutku, do isporuke robe, od kupca zahtijevati predujam kupoprodajne cijene u iznosu minimalno 50% cijene narudžbe. Kupac je o ovoj činjenici izričito obaviješten prije potvrde narudžbe.

Članak IV.

1. Rok za slanje robe je najkasnije 7 radnih dana od dana uplate bezgotovinske uplate ugovorene kupoprodajne cijene robe na žiro račun prodavatelja; u slučaju odabira plaćanja pouzećem, rok isporuke robe je unutar 7 radnih dana od dana sklapanja kupoprodajnog ugovora. Rok za slanje robe ne teče za vrijeme trajanja manjka robe na međunarodnom tržištu (viša sila definirana u članku VII. stavak 3. slovo g) OU), već najduže za razdoblje od 180 dana od nastanka događaja od prepreke. Prodavatelj je dužan obavijestiti kupca o ovoj smetnji e-mailom, odnosno telefonom i e-mailom, čim se ista pojavi. Naručena roba se može zamijeniti za robu iste težine i čistoće uz prethodni dogovor prodavatelja i kupca. Strane će se dogovoriti o nagodbi bilo kakvog odstupanja u kupoprodajnoj cijeni prije slanja zamijenjene robe.

2. Pošiljka koju isporučuje prijevoznik uvijek će biti osigurana do kupovne cijene robe, za odgovornost za gubitak, oštećenje ili gubitak sadržaja pošiljke, do maksimalnog iznosa koji odredi odabrani prijevoznik. Rokovi isporuke ovise o izboru prijevoznika i na njih ne može utjecati prodavatelj. Kupac je dužan provjeriti cjelovitost ambalaže pošiljke i pokazuje li pošiljka očite znakove oštećenja.

3. Kupac ima pravo odbiti pošiljku u slučaju oštećenja ili oštećenja ambalaže. U tom slučaju pošiljka se vraća prodavatelju i kupac ne kasni s primitkom robe. Prodavatelj se obvezuje da će pošiljku ponovno poslati o svom trošku bez odgađanja. Stranke su se dogovorile da se u slučaju odbijanja pošiljke od strane kupca, rok za isporuku robe produljuje za 10 dana od dana odbijanja. Preuzimanjem pošiljke nakon uplate kupac postaje vlasnik isporučene robe i stoga ako kupac preuzme pošiljku i naknadno otkrije da je pošiljka pokvarena, mora se na tu činjenicu žaliti prijevozniku od kojeg je preuzeo robu, u svoje ime i za svoj račun.

4. U slučaju da kupac ne preuzme već plaćenu robu (osobno, ili se roba vrati prodavatelju kao neisporučena pošiljka poslana putem prijevoznika), kupac je u zakašnjenju svoje obveze preuzimanja roba. Na temelju e-mail zahtjeva kupca, prodavatelj je dužan robu slati kupcu u više navrata. U tom slučaju troškove poštarine, uključujući osiguranje pošiljke, snosi kupac u iznosu prema trenutno važećem cjeniku odabranog prijevoznika. Ovaj iznos kupac plaća pouzećem kod prijevoznika prilikom dostave robe. Za vrijeme trajanja kašnjenja kupca s preuzimanjem robe, kupac je dužan platiti prodavatelju ležarinu. Ugovorne strane su se dogovorile da ova naknada iznosi 0,01% od nabavne cijene robe za svaki dan skladištenja do preuzimanja od strane kupca. Ako kupac kasni s obvezom preuzimanja robe 12 mjeseci nakon što je osobno spremna za preuzimanje ili od prve neuspješne isporuke putem prijevoznika, prodavatelj ima pravo prodati robu o trošku kupca.

8. Reklamacije na naručenu robu vrše se putem e-maila na info@zlatodomu.cz. U tekstu prigovora potrebno je naznačiti da se prigovara fotografija. Reklamacija se mora podnijeti odmah nakon isporuke robe, na kojoj je uočen nedostatak, u protivnom gubi se pravo reklamacije. O prijavljenom prigovoru, prodavatelj će kupcu izdati potvrdu koja sadrži datum prigovora, sadržaj prigovora, način na koji će kupac zatražiti kontakt podatke kupca, gdje će kupac biti obaviješten o način rješavanja prigovora. Rok za rješavanje prigovora je 30 dana, nakon čega će kupac biti obaviješten o rezultatu e-mailom na adresu na koju je prigovor izjavljen. Oštećenje paketa prijavljuje se prijevozniku kao što je gore navedeno.

Članak V.

1. Prodavatelj izjavljuje da će, uz predočenje robe i originalnog dokaza o kupnji robe s jamstvom povrata robe, koji je priložen uz robu prilikom isporuke u prostorijama prodavatelja, otkupiti robu od kupca, odnosno od osobe na koju je kupac prenio vlasništvo robe pod uvjetom da roba zadovoljava propisane parametre čistoće i da je u stanju pogodnom za daljnju prodaju. Postupak otkupa robe opisan je kasnije u ovom članku. Jamstvo povrata odnosi se na investicijske kovanice i poluge, a ne na kolekcionarske kovanice.

2. Prodavatelj će provjeriti cjelovitost i stanje robe te također provjeriti originalno pakiranje. Oštećenje originalnog pakiranja ili nepostojanje potvrde proizvođača (ako je izdana za robu) može dovesti do smanjenja nabavne cijene robe ili do odbijanja povratne kupnje. Prodavatelj izjavljuje da se provjera cjelovitosti provodi u laboratoriju na nedestruktivan način.

3. Nabavna cijena robe utvrđuje se sporazumno između ugovornih strana.

4. Plaćanje kupoprodajne cijene je 10 radnih dana nakon primitka robe.

Članak VI.

1. Podaci o kupcima u skladištu u skladu su s važećim zakonima Belgije i EU - prema smjernicama GDPR. Sklapanjem ugovora (potvrdom narudžbe ili slanjem e-maila s potvrdom telefonske narudžbe) kupac pristaje na svečanost i prikupljanje njegovih osobnih podataka u bazi podataka prodavatelja. Dobavljač ne prenosi osobne podatke kupca bilo kojoj drugoj osobi. Izuzetak su vanjski prijevoznici, kojima se osobni podaci kupaca prenose u minimalnoj mjeri potrebnoj za isporuku robe.

2. Ovi uvjeti vrijede i za slučaj kada operater ili prodavatelj prodaje robu uz proviziju.

Članak VII.

1. Prodaja investicijskog zlata, srebra i platine je prodaja robe čija cijena ovisi o kolebanjima na financijskom tržištu, neovisno o volji prodavatelja. Kupac, a s obzirom na tu činjenicu niti kupac u položaju potrošača, sukladno § 1837. b) OZ-a, nema pravo odustati od ugovora bez navođenja razloga.

2. Kupoprodajni ugovor automatski se raskida od početka, s izuzetkom klauzule ugovorne kazne, ako kupac ne plati kupoprodajnu cijenu uredno i na vrijeme. U slučaju automatskog raskida kupoprodajnog ugovora, prodavatelj je dužan primljene uplate odmah poslati kupcu na bankovni račun s kojeg je stigla zadnja uplata kupoprodajne cijene. Prodavatelj će tada kupcu na njegovu e-mail adresu poslati obavijest o ovom raskidu ugovora i poruku o uplati poslanu na njegov račun.

3. Prodavatelj ima pravo odustati od kupoprodajnog ugovora ako:

a) ukupni volumen naloga na čekanju za koje kupoprodajna cijena nije uredno i na vrijeme plaćena od strane istog kupca prelazi 5.000 EUR ili protuvrijednost u drugoj valuti,

b) adresa dostave koju je naveo kupac, iznos narudžbe (ili drugi identifikacijski podaci navedeni od strane kupca) su očito dvojbeni ili netočni,

c) kupac u prošlosti nije ispunio obvezu prema prodavatelju koja proizlazi iz obvezujućeg naloga, tj. preuzeti i platiti naručenu robu,

d) je došlo do operativne tehničke pogreške, uslijed koje je na web stranici prodavatelja objavljena netočna cijena ili cijena koja odstupa od objavljene tržišne cijene investicijskog zlata, srebra ili platine za više od 15%,

e) kupac ne preuzme uredno plaćenu robu i kasni s tom obvezom duže od 30 dana,

f) doći će do promjene zakonskih propisa kojima se uređuje visina poreza na dodanu vrijednost,

g) u slučaju više sile (podrazumijeva smetnju koja je nastala neovisno o volji prodavatelja i sprječava ga da ispuni svoju obvezu, ako se ne može razumno pretpostaviti da će prodavatelj tu zapreku ili njezine posljedice otkloniti ili prevladati, te nadalje , da se ta prepreka u trenutku nastanka obveze smatra takvom višom silom, npr. privremena nestašica robe na međunarodnom tržištu.

h) u slučaju neuspješne verifikacije transakcije prema članku II. stavak 8. Općih uvjeta.

4. U slučaju odustajanja od kupoprodajnog ugovora, ugovor se raskida od početka, s izuzetkom odredbe o ugovornoj kazni.

Članak VIII.

1. Ovi uvjeti poslovanja i reklamacija stupaju na snagu 1. lipnja 2023.

2. Ovi uvjeti i odredbe vrijede kako je navedeno na web stranici prodavatelja.

3. Ovi uvjeti poslovanja i reklamacije također se šalju kupcu zajedno s narudžbom na e-mail adresu koju kupac navede.